کنگره اخلاق و کرامت انسانی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می کند: کنگره چند رسانه ای اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین

کنگره اخلاق و کرامت انسانی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار می کند: کنگره چند رسانه ای اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین

کنگره اخلاق و کرامت انسانی

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(صلی اللّه علیه و آله وسلّم) فرمودند:
"اِنّی بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخلَاق "
من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام...

پیوندها

همزمان با اوج گرفتن اهانت‌های شیاطین غربی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، فعالیت‌های زیادی توسط مسلمانان برای شناساندن سیره و اخلاق آخرین رسول خدا به جهانیان در کشورهای مختلف اسلامی شکل گرفت تا پیام اسلام حقیقی و اسلامی که تاکید کننده بر مهر و رحمت و مودت بین انسان‌ها است را به گوش دنیا برسانند و با موج اسلام هراسی که توسط مستکبران عالم برای گسترش روزافزون اسلام‌خواهی شکل گرفته مقابله کنند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ ناگفته پیدا است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نمادی عینی و مصداق بارز  حکومت اسلامی و پرچمدار تشیع در جهان است، در این عرصه نیز برای گسترش تعالیم آسمانی و رحمانی اسلام و شناساندن مکارم اخلاق حضرت محمد(ص) به جهانیان پرچمدار و پیشرو بوده و خواهد بود.

سازمان‌ها و نهادهای مختلف فعالیت‌های متنوعی را برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم(ص) در داخل و خارج از کشور به منصه ظهور رساندند. جمعیت جوانان هلال احمر استان قم نیز در راستای برنامه‌های بشردوستانه خود در این مسیر قرار گرفت و کنگره‌ای ملی با عنوان «اخلاق و کرامت انسانی» را طرح ریزی و از روز ولادت خاتم الانبیا(ص) به اجرا رسانده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم «محمد مصباحی» معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به تبیین اهداف و نحوه برگزاری این کنگره ملی پرداخت و اظهار کرد: دو هدف توسعه مشارکت جوانان در تصیم‏گیری‏ها و فعالیت‏های مربوط و تربیت و آموزش جوانان به منظور آماده‏سازی آنان در انجام خدمات امدادی و عام‏المنفعه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مأموریت اصلی سازمان جوانان هلال‏احمر، تربیت جوانان عضو است که با انجام فعالیت‏های بشردوستانه، آموزشی، امدادی و فرهنگی، سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی آنان را تضمین نماید.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری را یکی از اهداف این معاونت برشمرد و گفت: این معاونت با توجه به هجمه‌ها و جسارت‌هایی که دشمنان و بدخواهان اسلام به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام وارد کردند، کنگره‌ فرهنگی هنری چند رسانه‌ای « اخلاق و کرامت انسانی» با محوریت تکریم و احترام والدین را در دستور کار خود قرار داد.

مصباحی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که من برای تمام کردن مکارم اخلاقی مبعوث شده‌ام، بیان کرد: با عنایت به توجه و تاکید پیامبر اسلام بر مسائل اخلاقی و با هدف ترویج کرامت انسانی و بر اساس تعالیم اخلاقی و روشن دین مبین اسلام این کنگره را با محوریت تکریم والدین که از تاکیدات قرآن کریم و حضرت محمد(ص) است برنامه‌ریزی کردیم.

وی در ادامه به تبیین نحوه برگزاری این کنگره فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: رشته‌های دلنوشته، داستان کوتاه، خوشنویسی، فیلم موبایلی، عکس، پوستر و مسابقه کتابخوانی بخش‌های مختلف این کنگره را تشکیل می‌دهند که علاقمندان برای شرکت در هر یک از این رشته‌ها می‌بایست آثار خود را طبق شرایط اعلام شده در فراخوان، به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: مسابقه کتابخوانی از کتاب «والدین دو فرشته جهان آفرینش»، نوشته محمد امینی گلستانی برگزار خواهد شد که تمامی علاقمندان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند  و هیچ یک از بخش‌های کنگره مختص جوانان جمعیت هلال احمر نیست.

مصباحی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره از روز میلاد رسول اکرم (ص) آغاز و تا روز ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و اختتامیه این کنگره نیز همزمان با مبعث حضرت محمد(ص) در قم برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قوانین شرکت در مسابقه به وبلاگ مداد آبی معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم مراجعه کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌های مختلف سعی کردیم رویکرد فرهنگی را حفظ کرده و برنامه‌های امدادی را نیز با تاکید مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم و نماینده ولی فقیه در این جمعیت با پیوست فرهنگی برگزار کردیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در پایان ابراز کرد: تمام برنامه‌های کشوری برگزار شده در سال جاری با استقبال خوب جوانان از اقصی نقاط ایران اسلامی همراه بوده که امیدواریم پنجمین برنامه فرهنگی ما در سال جاری نیز با استقبال و حضور خوب جوانان ایران اسلامی توام باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۳
دبیرخانه کنگره چند رسانه ای اخلاق و کرامت انسانی

معاونت امور جوانان استان قم

هلال احمر قم

کنگره چند رسانه ای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی